Verdieping en berichten

Hoeveel vitamine D heb jij nodig?

R’ in de maand? Let op de ‘D’! Hoeveel ‪vitamine‬ D heb jij nodig? Je kunt het laten testen hoeveel vitamine D jij nodig hebt.

10 vakantieptips

Omdat de vakantietijd is aangebroken, is het goed om even te bedenken hoe je voor jouw darmen zorgt als je op reis gaat. Deze 10 vakantietips helpen je om buikklachten in je vakantie te voorkomen.

Herstellen doe je zo!

Wat is nodig om te herstellen? Hier lees je hoe herstel werkt met een aantal praktische tips.

Voedselovergevoeligheid

Vermoed jij een voedselovergevoeligheid maar zie je door de bomen het bos niet meer? Dit artikel helpt je op weg.

Prikkelbare darm

Prikkelbare Darm is een aandoening waarvan 10 – 15% van de mensen last heeft. Jij ook? Leer meer hierover.

Buikpijn

Buikpijn is vervelend en je wilt er zo snel mogelijk van af. Lees hier waar je kunt beginnen

Opgeblazen gevoel

Heb jij een opgeblazen gevoel en wil je er van af? Lees hier welke eerste stappen je kunt zetten.

Verstopping

Obstipatie is vervelend en geeft veel klachten. Gelukkig kun je er zelf veel aan doen. De eerste stappen lees je hier

Diarree

Heb jij diarree of brijachtige ontlasting? Kijk wat je alvast zelf kunt doen

Richtlijn Goede Voeding

De gezondheidsraad heeft een nieuwe Richtlijn Goede Voeding 2015 uitgebracht. We zijn erg blij met de aandacht voor peulvruchten en het advies noten te gaan gebruiken.

Vitamine D

R’ in de maand? Let op de ‘D’! Hoeveel ‪vitamine‬ D heb jij nodig?

PSD-check

Deze vragenlijst is speciaal ontwikkeld voor het stellen van de diagnose PDS en wordt gebruikt door artsen.

Richtlijnen gezonde voeding

De gezondheidsraad heeft een nieuwe Richtlijn Goede Voeding 2015 uitgebracht. We zijn erg blij met de aandacht voor peulvruchten, het advies noten te gaan gebruiken zoals reeds geadviseerd in de Voedingspiramide (van de Ortho dietist) sinds 2010. Hieronder laten we de overeenkomsten en de verschillen met de nieuwe richtlijn Goede Voeding 2015 nog eens zien.

Agenda

Recepten

Ontbijtsmoothie

Zodra het ècht lente wordt, kun je de warme havermout omruilen voor een lekkere ontbijtsmoothie.